MOBILINTERNET BLOG

Mobilinternetes szakmai blog.

Mobil és hirdetés

2010.04.11. 11:34 Mobilis

Az Apple az legújabb iPhone oprendszer részeként bejelentette a saját, integrált hirdetési megoldását, az iAd-et. Sokat egyelőre nem lehet tudni, de már a találgatások is érdekesek. Vajon képes lesz-e az iAd-del beelőzni a legerősebb piaci óriást, a Google-t? Egyáltalán, labdába rúghat-e az Apple?

A találgatások helyett először lássuk, mit árult el az Apple az iAdről:

  1. Nem keresés, hanem alkalmazásalapú lesz, mert az iPhone-on elsősorban az alkalmazások használata a legkedveltebb elfoglaltság, nem a keresés.
  2. a jelenleg is létező megoldások rosszak: a kattintás miatt a felhasználó kiugrik az éppen használt alkalmazásból, ami finoman szólva is használhatatlanná teszi. Ehelyett önálló alrendszert fejlesztett az Apple, ahonnan újra abba az alkalmazásba lehet visszatérni, ahol aktiváltuk a hirdetést
  3. játékok, videók és képek is felhasználhatók lesznek hirdetésként – vagyis sokkal interaktívabb lesz a jelenlegi (webes) hirdetéseknél.
  4. a számok alapján naponta összesen milliárdos átkattintásra lehet számítani – ezen fog osztozni az összes hirdető (egy felhasználó átlagosan naponta 30 percet tölt el alkalmazásokkal)
  5. az alkalmazásfejlesztőnek 60%, az Apple-nek 40% megy a bevételekből.

A Google az Apple orra elől halászta el az AdMob nevű mobilos hirdetési céget, azaz nyilvánvalóvá tette, hogy nem fogja hagyni, hogy elhalássza előle az Apple a mobilos piacot, noha az Apple azt állítja, nem is akar világméretű hirdetési ügynökséggé válni, csak a fejlesztőket segítené, hogy alacsony maradhasson az alkalmazások ára. Ezt nyilván senki se hiszi el, egy ilyen passzív bevételi forrás minden vállalkozónak a legnedvesebb, elütés, legkedvesebb álma. Az viszont igaz, hogy egy kizárólag iPhone-on működő hirdetési rendszerrel nem is lehetne világuralomra törni.

A mobilokon is világuralomra törő Google viszont már most is lehetővé teszi, hogy a hirdetéseket a hirdetők mobil-eszközökre optimalizálják, noha ez csak a telefonok böngészői feletti uralom megszerzéséhez elég – ami a fele, esetleg a kétharmada lehet a telefon használatának. A maradék fél-egyharmad feletti uralom megszerzése most a cél, de máris látható, hogy legalább ketten fognak vetélkedni érte, ami a hirdetőknek talán olcsóbb árakat, de bonyolultabb kampányokat jelent. Az iPhone felhasználókat egyébként az AdMob már most is elérheti, de ezek azok a hirdetések, amit ellenpéldaként említett az Apple fejese, Steve Jobs, amikor a saját platformjukról beszélt. Tényleg rosszak, mert bezárják a futó alkalmazást, úgyhogy egy felhasználó valószínűleg életében csak egyszer kattint ilyesmire. Azaz a Google az AdMob segítségével is beteheti a lábát a “zárt” iPhone-ra, amellett, hogy a böngésző is az ővé, míg az Apple nem valószínű, hogy valaha Androidos alkalmazásként is előállna az iAd-del, vagy horribile dictu az iPhone OS-t más hardverre is felengedné, csak azért, hogy nagyobb teret biztosítson a hirdetési rendszerének.

A bejegyzés trackback címe:

https://mobil-internet.blog.hu/api/trackback/id/tr1001911494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mobilis 2010.04.13. 16:43:54

A Google egyébként állítólag 22-78-at alkalmaz - de kötve hiszem :)
www.webmasterworld.com/forum89/11568.htm
süti beállítások módosítása